Mozaikkép madártávlatból

Honlapomon keresztül kaptam egy ajánlatkérést a sátoraljaújhelyi Magyar-Szlovák Két Tanítási Nyelvű Nemzetiségi Általános Iskola és Kollégiumtól. Ennek természetesen örültem - egyből eszembe is jutottak a zempléni biciklis túrák szép emlékei -, de kicsit aggódni is kezdtem. A levélben 200x100 cm-es, vakrámára feszített mozaikképről volt szó. Készítettem már nagyobb fotómozaikot is, nem ezzel volt a gond. Még a kerettel se, hisz asztalos barátom akkorát készít, amekkorát csak kérek tőle.

De hogyan fog ez a kép elkerülni Sátoraljaújhelyre, ami alaphangon is 320 km-re van tőlünk? Képeimet a posta MPL szolgáltatásával szoktam szállítani, szerződésem szerint ők 300 cm-es körméretig viszik el tőlem a csomagokat, a rendelt méret pedig bedobozolva jóval több ennél.
A futárszolgálatok nem nagyon akartak szóba állni velem, mikor meghallották, miről van szó, de végül a posta ügynöke segítségemre sietett, megnyugtatott, hogy a szerződésem kibővítésével van lehetőség ilyen extra méretű küldemények kézbesítésére is.

Megnyugodtam. Félig-meddig. Arra gondoltam, hogy legrosszabb esetben mi visszük el a képet, min. egy kisbuszt bérelve, hisz személyautóba ez a mozaik nem fog beférni.

Időközben ajánlatom elfogadta az iskola igazgatónője, így elindulhatott a munka. Először a fényképeket kaptam meg a Google Drive-ra feltöltve.
Majd e-mailben megjött a "kirakandó" főkép is, az iskola fényképe madártávlatból. Ez egy elég tagolt kép, apró részletekkel, nagy kontrasztkülönbségekkel, nem a legegyszerűbb egy fotómozaik készítése szempontjából.
A háttérbe majd' ezer darab fénykép került, s mivel javarészük fekvő formátumú volt, ezért a kevés állót inkább megvágtam, a tanárok arcékepeiből pedig kettőt-kettőt egymáshoz illesztettem, hogy együtt szintén fekvő fotót alkossanak. Hagyhattam volna, hogy az álló fényképeket a hátteret előállító szoftver elforgassa, de elég furán néztek volna ki a mozaikban oldalukra fektetve. A végeredmény szempontjából elengedhetetlen volt ez a kis plusz munka.

Egy másik fontos lépés volt a háttérelemek méretének meghatározása. Ha egy vászonképen 3 cm-es egy kis fotó, akkor azt már ki lehet venni, de egy ekkora méretű képnél azért ez mégsem optimális, hisz valószínűleg messzebbről fogják majd nézni az alkotást, tehát mindenképp növelni kell a mozaikelemeket. Ahhoz, hogy mind az ezer fotó egyszer szerepeljen a képen, kb. 5,3 cm-es képeket kellett használnom, de így - figyelembe véve a főkép tartalmát - kicsit "darabossá" vált a mozaik. Ezért készítettem egy másik változatot is, amelyen a mozaikelemek 4 cm-esek, ez természetesen képismétléssel járt, de mint mindig, most is ügyeltem rá, hogy ez ne legyen zavaró. Mindkét tervet elküldtem a megrendelőnek, és végül az utóbbit választották.
A mozaikkép tehát ekkor már majdnem el is készült, már csak a "SLOVENSKÁ ŠKOLA 2015" feliratot kellett az iskola fölé, a felhőbe szerkesztenem.


És ezután csak a szokásos munkamenetek maradtak hátra: nyomtatás, lakkozás, keretre feszítés, csomagolás... no meg a postai feladás. Mert időközben ez is megoldódott, az MPL készségesen elszállította a hatalmas csomagot. Egy nap alatt, sértetlenül.

A mozaikkép a hatvanöt éves múltra visszatekintő intézmény felújítása alkalmából lett átadva, és e rendezvényről az igazgatónőtől kaptam ezt a pár fotót, köszönet érte!




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egy esküvő pillanatai egy képben

Olajfestmény hatás fotóból

3D-s tapéta