Dzsudzsák

Talán mondhatom, hogy a kisebbnél nagyobb rendszerességgel járok le futni a helyi stadionba. Ma késő délután is lebicikliztem, ezúttal 8 és 10 éves fiaimmal együtt. Vége a sulinak, se edzés, se különóra, nem volt akadálya a közös programnak.

A kisebbik egy focilabdát kapott a névnapjára, indulás előtt azt gondosan oda is készítette a csomagtartómra. Míg én futok, addig ők fociznak, az is lehet, hogy a nagykapura rúgnak, hisz a helyi csapat már befejezte a szezont, szabad a pálya.

Tekerés közben is a labdarúgás lett a téma, mindenki, így ők is hallottak Dzsudzsák Balázs átigazolásáról a dagesztáni Anzsi Mahacskalába.


Jöttek a kérdések:
- Apa, hallottad, hogy a Dzsudzsák 3 millió forintot fog keresni naponta?
- Hallottam, nem keres majd rosszul.
- A 3 millió az sok pénz?
- Hát, nem kevés, egy kisebb fajta autó ára.
- Akkor ő naponta tud venni egy autót?
- Tudna, de valószínű, hogy vár tíz napot, és vesz egy jobbat.
- De hát hogy tud ilyen sokat keresni?
- Aki nagyon ügyes focista, aki sokat gyakorolt, azok közül vannak, akik ilyen jó lehetőséghez jutnak. Európában leginkább a futballal lehet ilyen jól keresni. Általában azokkal a sportokkal, amit sokan néznek a tévében, mert akkor ott sokan reklámoznak, és akkor ott sok a pénz, azt lehet szétosztani - próbálkoztam bevezetni fiaimat a sportközgazdaságtanba.
- Akkor, ha reklámoz a Samsung a mezükön, akkor abból Dzsudzsák kap fizetést?
- Végülis így valahogy...
- És a Messi az még 5 milliót is megkeres naponta?
- Szerintem ő még sokkal többet is, de hát ő a legjobb a világon. Viszont nem csak a sporttal lehet ilyen jól keresni, azért kell jól tanulnotok, hogy majd ha nagyok lesztek, valami jó állást szerezzetek - csempésztem bele egy kis nevelést a beszélgetésbe.
- Mivel lehet még ilyen jól keresni?
- Hát olyan jól, mind Dzsudzsák, elég nehéz. Ha például van egy saját gyárad, esetleg. Vagy a politikusok, na azok lopnak-csalnak, ők össze tudnak harácsolni ekkora vagyont.
- De apa, miért jó az, hogy csalnak?

Ekkorra épp leértünk a pályára, de azt hiszem jobb is, mert erre a kérdésre nem tudtam válaszolni...



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Olajfestmény hatás fotóból

Erdő - absztrakt triptichon

3D-s tapéta